5+1 kroků ke zdravějším vlasům

Touha mít krásné vlasy potkává snad téměř každou ženu. Každá z nás má jinou kvalitu vlasů a každé roční období a životní etapy se na nich nějak podepisují. Je několik důležitých zásad, které nejsou závislé na ročních obdobích ani životních etapách. S těmito tipy pomůžete svým vlasům k síle a zdraví kdykoliv.

Těchto pár zásad jsem posbírala na své cestě životem především v obdobích, kdy mi vlasy hodně padaly, hodně se mi třepily a lámaly.

Od té doby mi vlasy zhoustly, zesílily a jejich lámání a třepení se snížilo o víc jak 70 %.

 

Společným jmenovatelem těchto zásad je jemný vědomý přístup k péči o vlasy.

 

Uvědomme si, že vlasy jsou velmi jemnou součástí lidského těla. Proto jim neprospívá např. sušení, jako když drhneme psa, časté vystavování vysokým teplotám a rozčesávání hrubým kartáčem.

Ještě bych ráda upozornila, že uvedením některých doporučených produktů, nikomu nedělám reklamu. Doporučuji jen to, co mě samotné hodně pomohlo a dál pomáhá.

A teď už pojďte zjistit, jak i vaše vlasy mohou pomocí těchto několika zásad sílit do bohaté hřívy. Jak prospět svému ženství, protože dle mého vnímání se něžnému doteku našich vlasů na pokožce jen tak něco nevyrovná.

 

 

1. Mýt šetrně

Co to znamená šetrné mytí? Nejdřív uvědomte, jak vypadá vaše běžné mytí vlasů. Drhnete hrubě vlasovou pokožku, třete divoce vlasy o sebe a myjete je hodně často a k tomu silně chemickými šampony se silikony a parabeny?

Pokud ano, tak první, co je třeba udělat – všechno ZJEMNIT a udělat krok směrem k přírodě! Naše vlasy potřebují určitou část mazu, aby se jim dařilo dobře. Proto je třeba je příliš neodmašťovat. Mýt je méně často, zkusit pro změnu použít vlasový mycí olej nebo je tu a tam umýt jen čistou vodou bez šamponu.

Mě se osvědčil Mycí vlasový olej od Karla Hádka. Pan Hádek má i malá balení po 20 ml na zkoušku. Také používám vlasová mýdla. Je potřeba vyzkoušet, co vám vyhovuje a vašim vlasům prospívá nejvíc.

Žádný strach, že budete mít po umytí vlasovým olejem vlasy mastné. Taky jsem si to na začátku jeho používání myslela. Mile mě však překvapil. Je to směs rostlinných a éterických olejů, která mi krásně voní.

Dále je potřeba techniku mytí spíš přiblížit masáži vlasové pokožky a mytí vlasů pojmout jako jemné hnětení těsta.

Věřte mi, že to pro vás bude úplně nový uvolňující zážitek a pro vaše vlasy balzám.

 

2. Sušit lehce

Sušení je jedním z kroků, který může našim vlasům hodně ublížit, když je prováděný nešetrně.

Už samotné sušení ručníkem může být pro vlasy katastrofou. Teď si uvědomte, jak své vlasy vysušujete? Třete je silně ručníkem proti sobě, drhnete pokožku vlasů a pokaždé je sušíte fénem?

Pokud ano, tak i tady platí pravidlo ZJEMNIT!

Hrubé tření vlasů o sebe způsobuje jejich lámání a třepení. Silné tření pokožky vlasů přispívá jejich vypadávání. Časté sušení fénem vlasy příliš vysušuje a porušuje jejich strukturu.

Proto je třeba přestat je o sebe třít. Spíš je zabalit do ručníku a jemně je v něm hníst a jen opravdu mírně třít. Pokožku vlasů vysoušet stejným typem masáže, jako když jste ji myli.

V neposlední řadě dopřejte svým vlasům tu a tam přirozené schnutí bez fénu. Já své vlasy například suším fénem jen výjimečně. Určitě najdete takové dny, kdy můžete vypadat a cítit se jako divoška. 🙂

 

 

3. Česat měkce

Důležitý je i způsob česání vlasů. Hrubé kartáče a běžné hřebeny vlasy přetrhávají a vytrhávají.

Vašim vlasům prospěje jemný kartáč. Vtipné je, že takové kartáče se používají na česání koňské hřívy, aby byla hladká. Na své vlasy však používáme hrubé nešetrné kartáče.

Své vlasy především přestaňte česat necitlivě. Především zacuchané vlasy. Pokud se vám vlasy často cuchají, začnete používat přírodní kondicionér, který vám pomůže k snazšímu rozčesávání. Například kondicionér od firmy Canabis.

Vyzkoušejte také kartáč na obrázku níže. Je ho možné koupit v každé běžné drogerii. Takový kartáč vlasy netrhá. Možná vám budou po česání tímto kartáčem vlasy trochu elektrizovat. To ale snadno napravíte tím, že po nich několikrát přejedete rukama.

4. Pomoci růst novým vlasům

Pokud vám v návaznosti na velké fyzické nebo i psychické vyčerpání nebo v souvislosti s výkyvy hormonů vypadalo hodně vlasů, můžete jejich růst znovu podpořit. Krásně funguje 5% roztok pantenolu, který se nanáší na pokožku hlavy.

Sehnat ho v Čechách bude zřejmě trochu oříšek. Objednat ho však můžete na amazonu v Německu.

Roztok se nanáší do vlasů alespoň 24 hodin před jejich dalším mytím. Je to z toho důvodu, aby pantenol měl šanci začít v pokožce vlasů působit a podpořit růst nových vlasů. Jemně ho vmasírujte do pokožky celé hlavy a nechte působit 1-2 dny. Poté vlasy normálně umyjte.

Tuto kůru je třeba aplikovat nějaký čas. Alespoň měsíc. Kadeřnice mi pokaždé nadšeně hlásí, že mi rostou nové vlasy.

 

5. Stříhat v nejvhodnější čas

Posledním krokem ke lví hřívě je správná doba stříhání. Věřte tomu nebo ne, mě se už roky potvrzuje, že když své vlasy pravidelně nechám stříhat jak jinak než ve znamení lva v přibývajícím měsíci, tak po nějaké době zesílí a zhoustnou.

Své vlasy tak nechávejte stříhat aspoň půl roku až rok. Za vyzkoušení tohoto principu nic nedáte. Mě opravdu funguje.

Jsem zvědavá, jak teď budou mít paní kadeřnice plno v diářích na zhruba ty dva dny jednou za dva měsíce. 🙂

Řídit se podle lunárního kalendáře má co do sebe nejen v souvislosti s péčí o vlasy.

 

 

+1 krok navíc

V neposlední řadě je potřeba podpořit výživu vlasů i zevnitř. Zdraví nejen našich vlasů ale i pokožky pomohou různé druhy semínek, která obsahují důležité minerály a vitamíny.

Jsou to například dýňová, slunečnicová, lněná a sezamová semínka. Do stravy je můžete zařadit i ve formě za studena lisovaných olejů ideálně několikrát týdně.

Vlasy dle principů čínské medicíny souvisejí s ledvinami. Ledviny jsou rezervoárem naší životní energie. Krásným příkladem, jak může vypadat, když se energie ledvin vyčerpává, je proces stárnutí a s ním související postupné šedivění vlasů.

Tím, že budeme dbát na dostatek spánku a odpočinku, pomůžeme našim ledvinám a tím i vlasům, aby se jejich energie příliš nevyčerpávala a vlasy příliš brzy nešedivěly a nevypadávaly.

V této souvislosti je nutné zmínit, že míru šedivění vlasů ovlivňují i genetické predispozice.

 

Podle těchto jednoduchých zásad se řídím již několik let a vděčím jim za opakovanou obnovu zdraví svých vlasů. Za některé z nich děkuji svým úžasným kadeřnicím a také mé úžasné tchýni. Tímto je srdečně zdravím. 🙂

Přeji vám, aby se i z vašich vlasů stala hříva. Tyto kroky, které vedou ke zjemnění péče o vlasy, vám pomohou přistupovat k celkové péči o sebe s větší citlivostí.

A pokud chcete, aby se větší citlivost k sobě a svému tělu a vědomí vaší jedinečnosti staly nedílnou součástí vašeho života, pojďte s tím něco udělat.

S úctou k jedinečnosti každé ženy

Monika

 

Monika Nisznanská
Dnes vím, co je příčinou bolesti v mezilidských vztazích a jak ji účinně léčit. Mým posláním je učit lidi, jak vyléčit své dětské já a tím i své vztahy, a žít tak naplněný život. Můj příběh si přečtěte ZDE >>
Komentáře